MTB 7130+

MTB 7130+
Verdens bedste MTB klub

onsdag den 25. juni 2014

Brækket kraveben

Brækket kraveben


Så var det min tur til at blive skadet. Under en hyggetur med Jette til Silkeborg hvor vi bare
skulle cykle på de fede spor deroppe havde jeg overbevist mig selv om en lille ide.
Der var et hop på Knøsen som vi altid trak henover.
Det skulle bare tages med god høj fart, så kunne det godt lade sig gøre mente jeg,
så jeg kørte lidt i forvejen og gjorde som jeg havde planlagt.
God høj fart, men det gik OVERHOVEDET ikke.
Manglende teknik, evner, udstyr mm. gjorde at jeg brækkede kravebenet i styrtet.
Jeg kunne mærke det med det samme. Øv øv øv. MEGA pinligt. Især overfor Thomas.
Vi havde netop aftalt at, af hensyn til holdet skulle vi ikke tage unødige chancer.
Så da Jette kom ned af bakken kunne hun med det samme se at jeg stod og hang lidt.
Jeg sagde så, at det nok ikke var gået så galt og vi cyklede turen færdig, 45 km.mere. 
 (Jeg sprang endda kæden og fik den lavet undervejs)
Imens skumlede jeg over mig selv og over den KÆMPE dumhed, or jeg kunne tydeligt mærke at kravebenet var brækket.
På skadestuen viste det sig også at det var brækket .4-6 uger sagde de.
Det var top 3 over dumheder i mit liv sagde jeg ved aftensmaden derhjemme.
Men familien trøstede mig ved at remse et utal af dumheder op som langt overgik det.
TAK for det det! . Jeg blev helt rørt ;)
Jeg sad nu på hometrainer i dagene efter og efter 3 uger cyklede jeg på MTB på asfalt
og efter 5 uger cyklede vi en 100 km MTB tur i Silkeborg og alt var godt.
 Dagen efter gennemgik jeg nogle genoptræningsøvelser uden problemer og ville lige udfordre med 1 armstrækker for at se om det virkelig var helt super.
Det var dumhed nummer 2.
Kravebenet brækkede igen!  Der må jeg sige at jeg hang lidt med mulen.
Det var som at lave et kæmpe selvmål i kampens sidste sekund.
 Der var 3 uger til påske hvor vi skulle til Gardasøen på træningstur og så sker det!
Turen til Gardasøen var første delmål oven på vinterens træning.
 En slags belønning og et lyspunkt vi så frem til.  ØV!
2 dage efter tog jeg til Kiropraktor Martin Møberg (tidligere Racing 29 er)
han røntenfotograferede det og konstaterede at det var brækket lige ved siden af fortykkelsen
ved det første brud. Laserbehandling fremmer heling, så det fik jeg en del af.
Samtidig holdt jeg armen helt i ro og cyklede hverken hometrainer eller spinning.
Den dag vi skulle til Garda 3 uger efter var jeg inde og få sidste behandling
 og han mente ikke jeg skulle have flere.

Jeg sagde ikke noget om at jeg kørte til Garda om eftermiddagen for at cykle.
Det var jo mit eget valg og jeg havde valgt at se hvordan det gik dernede.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar